מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים חברת פרסום דיגיטלי?

כל בעל עסק שמעוניין לספק שירותים בערוצי הדיגיטל השונים יודע, כי על מנת להגיע אל קהל היעד הרלוונטי הוא ידרש להשקיע בפרסום. לצד פלטפורמות פרסום שונות שמאפשרות לבעלי עסקים לאתר קהלים רלוונטיים ולחשוף אותם למסרים שיווקיים שונים, ישנן לא מעט חברות פרסום שתשמחנה לספק לכם שירות בתחום. איך תדעו מול איזו חברה כדאי להתקשר? אילו בדיקות כדאי יהיה לכם לבצע טרם ההתקשרות מול חברה כזו? מהם הדגשים המרכזיים שחשוב לשים אליהם לב לפני ההחלטה על חברת הפרסום איתה תעבדו? במאמר הזה ריכזנו עבורכם את הקריטריונים העיקריים שצריכים להנחות אתכם:

 

קריטריון מספר 1: הניסיון של חברת הפרסום

תחום הפרסום בדיגיטל צבר תאוצה בשנים האחרונות, ונכנסו אליו לא מעט חברות צעירות, עם הרבה להט בעיניים, אולם עם מעט ניסיון. הקריטריון הראשון והחשוב שכדאי יהיה לכם לעשות בו שימוש הוא רמת הניסיון של חברת הפרסום איתה אתם רוצים להתקשר. הסיבה לכך היא, שבלא מעט קמפיינים פרסומיים, יש הבדל גדול בין התיאוריה ובין הפרקטיקה. לא תמיד הכל עובד חלק. לפעמים נדרשת חברת הפרסום לאלתר, לחקור את הבעיה בביצועים, לטרגט קהל יעד מחדש, לנסח את הקופי בצורה מוצלחת יותר ועוד. מי שצבר כבר קילומטראז' בתחום יוכל לגשת אל אותם תיקונים נדרשים באופן אפקטיבי יותר, וכן יוכל לזהות את האזורים הבעייתיים בקמפיין בצורה מהירה הרבה יותר.

קריטריון מספר 2: התמחות בנישה שלכם

לא די בכך שחברת הפרסום מולה אתם מתקשרים צברה ניסיון בתחום הפרסום באופן כללי. חשוב יהיה להבין שלחברה יש גם ניסיון מעשי בתחום בו אתם פועלים. בכל תחום ובכל נישה יש מאפיינים יחודיים שצריך לקחת בחשבון בזמן ניהול של קמפיין שיווקי: מהי רמת האמון שנותנים גולשים במותגים מהתחום? עד כמה קהל היעד הזה הוא נאמן לבתי העסק איתם הוא מתקשר? מהם שיעורי ההקלקה על מודעות ממומנות של קהל היעד הזה? אילו מסרים עובדים היטב ואילו פחות בנישה שבה פועל בית העסק?
את כלל הפרמטרים האלו חשוב יהיה לשקלל בעת ניהול קמפיין שיווקי, ולחברה שכבר צברה ניסיון בתחום המעשי הספציפי יש יתרון ממשי.

קריטריון מספר 3: תוצאות

עם כל הכבוד לתיאוריות, לתיאורים, להסברים המנומקים ולתוכניות – לפני שאתם מתקשרים מול חברת פרסום – בקשו לראות תוצאות בפועל. כדי לדעת להעריך היטב את היכולת של חברת הפרסום לספק לכם שירות איכותי – חשוב יהיה שתלמדו מה החברה הצליחה להשיג בפועל עבור קהל הלקוחות שלה. כאשר אתם בוחנים תוצאות לדוגמה – ודאו כי אתם מסתכלים על הנתונים הרלוונטיים: מהי מידת התחרות שבה הצליחה החברה לייצר הישגים? מהו המחיר לקליק שהצליחה להגיע אליו? במשך כמה זמן רץ הקמפיין? אילו פעולות בוצעו במהלך הקמפיין על מנת לטייב אותו? האם חל שיפור לאורך זמן בביצועי הקמפיין?

קריטריון מספר 4: ממליצים

חברת הפרסום תוכל להעיד על עצמה ולספק לא מעט קומפלימנטים (בסופו של יום, זו העבודה שלה), אולם תוכלו ללמוד הרבה יותר, דווקא מממליצים שאינם עובדים בחברה. הסיבה לכך היא שבאמצעות ממליצים תוכלו לקבל מידע אובייקטיבי, ולדעת להעריך באמת את נקודות החוזקה והחולשה של החברה. אל תתביישו לבקש שמות ממליצים, לפנות אליהם, ולהבין מה אהבו בהתקשרות מול חברת הפרסום ומה אהבו פחות.

קריטריון מספר 5: ביקורות

לצד ממליצים, שאליהם בדרך כלל מפנה אתכם חברת הפרסום מולה אתם מעוניינים להתקשר, חשוב יהיה לבדוק שאין בפרופילים החברתיים ובנכסים הדיגיטליים של החברה כמות נרחבת של ביקורות גולשים שליליות. ביקורות שליליות תוכלנה ללמד אתכם על טיב השירות שמספקת החברה, וגם לא מעט על אסטרטגיית ההתמודדות של החברה מול ביקורות מסוג זה. האם חברת הפרסום לוקחת אחריות על אי שביעות הרצון של הלקוח? עד כמה היא שמה את הלקוח במרכז? כמה חשוב לה לפייס אותו ולגרום לו להיות מרוצה?
לפני שאתם בוחרים בחברת פרסום איתה תעבדו לאורך זמן, חשוב שתסקרו את פרופיל הביקורת בכלל הנכסים הדיגיטליים שלה.

קריטריון מספר 6: ערוצי שירות

תהליך העבודה שלכם מול חברת הפרסום צריך, כמובן, להתאים לא רק לחברת הפרסום, אלא גם ובעיקר לכם. באילו אמצעים מאפשרת לכם החברה לפנות אליה בפועל? האם היא זמינה לכם באופן מיידי במקרה של בעיה בקמפיין? האם לחברת הפרסום יש מנהל קשרי לקוחות איתו אתם מתבקשים ליצור קשר או שהיא מאפשרת לכם פניה ישירה אל מנהלי הקמפיין בפועל?
לערוצי השירות של חברת פרסום ישנה חשיבות גדולה משום שכל מקרה של תקלה או ניהול לא נכון של הגדרות הקמפיין עלול לגרור הפסד כספי ותיעול התקציב לאפיקים לא מניבים. זאת הסיבה, שלמהירות התגובה של חברת הפרסום לפניה שלכם יש משמעות גדולה.

קריטריון מספר 7: התחייבות

חברת פרום משקיעה לא מעט זמן ומשאבים בלמידה של התחום בו אתם מבקשים לקדם את עצמכם, בהיכרות עם המתחרים העיקריים בתחום, בהקמה, טיוב וביצוע תיקונים לקמפיינים השונים ועוד. בשל כך, חלק גדול מחברות הפרסום מבקשות לקבוע רף מינימלי של משך התקשרות על מנת לוודא כי החברה משקיעה את הלמידה והמשאבים שלה בצורה נכונה ומושכלת.
כאשר אתם בוחנים התקשרות מול חברת פרסום, ודאו כי אתם מבינים היטב מהי ההתחייבות שלכם, ומהו פרק הזמן המינימלי שבו תקיימו קשר עסקי עם חברת הפרסום.

 

לסיכום

אם החלטתם שאתם מעוניינים לקדם את העסק בזירה הדיגיטלית, יותר מסביר להניח שביצעתם החלטה נכונה. לפני שאתם נפנים להתקשרות מול חברת פרסום, חשוב שתבצעו את הבדיקות הנכונות, על מנת לוודא שתוכלו לקבל את השירות האיכותי שאתם זקוקים לו, ולהימנע ממצבים של עוגמת נפש.

 

 

חברת שרון שמואל דיגיטל בעלת ניסיון בתחום הפרסום הדיגיטלי ומלווים את הלקוח צעד צעד בדרך לצמיחה והצלחה בעסק. רוצים לדעת עוד? מוזמנים לפנות דרך האתר ונחזור אליכם בהקדם .

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open chat
היי, אני יכול לעזור לכם?
דילוג לתוכן