שרון שמואל

גוגל ביזנס לעסקים – Google My Business

מה זה גוגל ביזנס לעסק ויתרונותיו – Google My Business

בעידן שבו מרבית העסקים פעילים באונליין, אם באופן בלעדי ואם בנוסף לפעילות לוקאלית מגובה בסניפים, נוכחות דיגיטלית ברשת האינטרנט בפרט ובמנועי החיפוש בפרט כבר מזמן הפכה לחובה. אלא שלהקים אתר אינטרנט, לתחזק אותו, לדאוג לכך שיהיה מאובטח, שיותאם לתצוגה במכשירים שונים, שיכיל תוכן איכותי ולא משוכפל ולקדם את עמודי האתר הזה בדפי תוצאות החיפוש של גוגל – כל אלו יכולים להיות משימות מאתגרות למדי. זאת אחת הסיבות שגוגל מציעה שירות חינמי שמאפשר פתיחת כרטיס עסק בגוגל, שיוצג לגולשים במנוע החיפוש, כאשר אלו מבצעים שאילתות רלוונטיות.

שירות גוגל לעסק שלי, או בשמו המקובל יותר Google My Business, מאפשר לעסקים ליהנות משלל תכונות מתקדמות, שהופכות את ניהול הקשר עם הלקוח לאפקטיבי במיוחד. בשרון שמואל דיגיטל נשמח ללות אתכם בכל הקשור לניהול פרופיל העסק שלכם ב – Google My Business, לטיוב השוטף שלו, ולניתוח הפערים הקיימים, על מנת לייצר תוכנית עבודה מסודרת שתסייע לכם למקסם את הביצועים של פרופיל העסק.

מה היתרונות שמציע שירות גוגל לעסק שלי עבור עסקים?

למה בכלל חשוב לעסקים לנהל פרופיל עסק בשירות Google My Business? אילו יתרונות מציע השירות הזה לבעלי עסקים באופן שוטף? בואו נצלול פנימה:

יתרון מספר 1: נוכחות בדפי תוצאות החיפוש של גוגל

כמעט כל בעל עסק יודע, בטח ובטח אם מדובר בעסק חדש, שלא צבר מספיק מוניטין, קישורים הפניות ואזכורים, שנוכחות של בית העסק בדפי תוצאות החיפוש איננה דבר מובן מאליו. עסקים משלמים סכומים נאים על מנת לקדם את העסק באמצעות מודעות ממומנות, או לחלופין משקיעים משאבים רבים בהתאמת עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש הטבעיות.

כאשר מדובר בעסק חדש, הסיכוי שלו להופיע בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות, בטח ובטח בתחומים בהם מוצעים שירותים אחרים באותה נישה, הוא נמוך למדי. שירות Google My Business מאפשר לאותם עסקים שאין ברשותם תקציבי עתק להשקיע בקידום אורגני או ממומן של העסק, להצליח ולייצר נוכחות במנוע החיפוש הגדול בעולם.

יתרון מספר 2: יכולת של הגולשים לייצר אינטראקציה עם בית העסק

שירות Google My Business מציע לגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש של גוגל לייצר אינטראקציה עם בית העסק, לחייג אליו בלחיצת כפתור, להשאיר הודעה או ביקורת על בית העסק. מדובר בכלי נוח מאוד שמאפשר לבית העסק ערוץ נוסף שבו הוא יכול לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים, בדיוק בזמן ובמקום המתאים להם.

יתרון מספר 3: יכולת להמחיש את השירותים והמוצרים שבית העסק מספק

שירות Google My Business מציע לעסקים את היכולת להדגים לקהל בגולשים שמבקר בכרטיס העסק את המוצרים או השירותים שהם מספקים. בתוך כך, יכולים עסקים לעדכן את אותו קהל גולשים בשירותים חדשים שנוספים לבית העסק, בדגמים חדשים של מוצרים שונים, להעלות תמונות רלוונטיות של אופן השימוש במוצר, תפעול תקלות שונות, וכן להמחיש את השירות שניתן באמצעותם.

יתרון מספר 4: מידע על שעות פעילות, דרכי הגעה וחניה ועוד

אם בית העסק שלכם פעיל במשך כל שעות היממה, ודאי תירצו שגוגל ידע מזה. בתצורת העבודה הזאת, כאשר גולש מבצע חיפוש אחר שירותים דומים לאלו שבית העסק מספק, גוגל ידע להציג לגולש תוצאות המכילות עסקים פתוחים בלבד – כאלו שיכולים להציע לגולשים שירות במועד החיפוש.

מצד שני, אם אתם רוצים להבטיח ששעות המנוחה שלכם תהיינה משוקפות היטב לגולשים, ולא תקבלו פניות באמצעות השירות בזמנים שבהם אינכם זמינים לספק שירות – עדכון שעות הפעילות של העסק יוכל לסייע לכם גם בכך.

יתרה מכך, באמצעות פרופיל העסק שלכם תוכלו להציע לגולשים מידע נוסף בדבר מציאת חניה באזור, תחבורה ציבורית באמצעותה ניתן להגיע למקום ועוד.

יתרון מספר 5: ניהול ביקורות גולשים

פרופיל העסק שלכם בשירות Google My Business יאפשר לכם לקבל משוב מגולשים שצרכו שירות או מוצר שסיפקתם, וכן להשיב על פניות אלו. מדובר בהזדמנות שמהווה גם סיכון עבור העסק: אם תשכילו להשיב לביקורות גולשים באופן שוטף, ופרופיל העסק שלכם יתמלא בביקורות שהן בעיקרן חיוביות, גולשים אחרים יוכלו להתרשם שאתם מספקים שירות איכותי ואולי אף מהווים אוטוריטה בתחומכם. עם זאת, במקרה של צבר ביקורות שליליות אותנטיות על בית העסק, שתיוותרנה ללא מענה הולם – יוכלו הגולשים להתרשם שלא כדאי יהיה להם להתקשר מול בית העסק הזה.

יתרון מספר 6: ניווט אל בית העסק

אם בית העסק שלכם הוא בית עסק לוקאלי, ומציע שירות ללקוחות באמצעות סניפים פיסיים, גולשים שמגיעים לפרופיל העסק שלכם יוכלו לעשות שימוש בפונקציית הניווט המובנית בשירות. לשם כך, תצטרכו להגדיר כתובת מדויקת.

איך נרשמים לשירות גוגל לעסק שלי?

עם הכניסה לשירות גוגל לעסק שלי באתר, תצטרכו לבחור באופציה "אני רוצה להתחיל לנהל". ראשית, תצטרכו לנסות ולאתר את בית העסק שלכם בשירות באמצעות חיפוש קצר. אם בית העסק שלכם קיים, תצטרכו לתבוע עליו בעלות. אם בית העסק לא קיים, תוכלו ליצור אחד אחד, לשייך אותו לקטגוריות הרלוונטיות, ואז לתבוע עליו בעלות: כלומר, לאמת את זהותכם כבעל הנכס באמצעות אחת מן הדרכים שמציע השירות לבעלי הנכסים.

השיטה הנפוצה ביותר לאימות הכתובת שלכם היא באמצעות משלוח גלויה שעליה קוד. שימו לב: רק לאחר ביצוע האימות תוכלו לקבל גישה מלאה לניהול פרופיל העסק בשירות.

מה כדאי לעשות על מנת לשפר את הנראות של העסק בגוגל לעסק שלי?

תהליך ההקמה והניהול של פרופיל העסק בשירות Google My Business הוא תהליך שוטף ולא חד פעמי. כדי לשפר את הסיכוי שלכם להופיע בדפי תוצאות החיפוש בעבור שאילתות גולשים שונות, כדאי יהיה לבצע לכל הפחות את הפעולות הבאות:

לוודא שהנתונים מהימנים ועקביים

ברחבי הרשת יכולים להצטבר עם הזמן אזכורים שונים לנתונים של בית העסק: שם העסק, כתובתו, דרכי ההגעה אליו, מספר הטלפון ליצירת קשר, כתובת מייל לפניות גולשים ועוד. חשוב מאוד להקפיד ולוודא כל העת כי הנתונים האלו עקביים ואין בהם סתירות, וזאת כדי לשפר את המהימנות והסמכות של בית העסק בנישה שבה הוא פועל.

לספק מענה איכותי לפניות וביקורות של גולשים

אל תתעלמו מביקורות של גולשים. ביקורות שליליות שנותרות ללא מענה יכולות להעיד על כך שבית העסק שלכם אינו קשוב לצרכים של קהל הלקוחות שלו. מצד שני – אלא תתלהמו כאשר אתם מגיבים לביקורות שליליות. כאשר אתם מספקים מענה לביקורות גולשים, צופים בכם עוד גולשים רבים אחרים שאתם כלל לא מודעים לקיומם. לכן, הקפידו להיות ענייניים, ישירים, הוגנים ושקופים. בררו היטב מדוע הרגיש הלקוח שחווית השירות שלו נפגמה, ובמידת הצורך פצו אותו על כך, אפילו במקרים שלדעתכם הוא לא לגמרי צודק. הסיבה לכך היא שלביקורות שליליות רבות בפרופיל העסק יכולה להיות השפעה שלילית על הדירוגים של המותג במנוע החיפוש..

לעדכן את המוצרים והשירותים שהעסק מספק כל העת

שירות Google My Business מציע למנהלי נכסים לקטלג את השירותים שבית העסק מציע לפי קטגוריות מובנות מראש. אלא שהקטגוריות המובנות האלו משתנות בעצמן מעת לעת. דאגו לטייב באופן תקופתי את פרופיל השירותים שבית העסק שלכם מציע, בחרו בקטגוריות המתאימות ביותר לאופי השירות של העסק, ונסו תוך כדי להיות יצירתיים מספיק, על מנת לשייך את השירותים האלו לקטגוריות מתאימות נוספות.

מעבר לכך, דאגו שבכל זמן נתון, הנתונים של בית העסק בפרופיל העסק יהיו מדוייקים, ויכילו את הכתובת המעודכנת של בית העסק, את הטלפונים ליצירת קשר ואת דרכי יצירת הקשר הנוספות.

לעשות שימוש בתמונות איכותיות להמחשת המוצר או השירות

אם השירות שאתם מספקים ללקוחות יכול להיות מודגם בצורה איכותית באמצעות תמונות – נצלו את המדיה הזאת על מנת למקסם את ביצועי העסק. באמצעות הטמעת תמונות מתאימות בפרופיל העסק, יכולים הלקוחות הפוטנציאליים ללמוד לא מעט על סביבת העבודה שלכם: עד כמה אתם נקיים ומסודרים, עד כמה אתם מקצועיים ועושים שימוש בציוד איכותי, האם באיזור ישנה חניה בשפע או שמדובר באזור מאתגר למדי מהבחינה הזאת ועוד ועוד. זיכרו כי באמצעים ויזואליים ניתן להשיב לשאלות שונות של הגולשים וזאת גם מבלי לייצר איתם אינטראקציה ישירה.

ועכשיו נגיע לחלק של – המדריך לפתיחת גוגל ביזנס לעסקים ב – 9 צעדים

במדריך הזה אנסה לסייע לכם להבין כיצד לפתוח כרטיס עסק בשירות גוגל לעסק שלי, כיצד להגדיר אותו נכון, מה עליכם יהיה לעשות כדי לתחזק אותו בצורה שוטפת, וגם אנסה לשלב מספר טיפים שיוכלו להפוך את תהליך העבודה שלכם עם השירות הנהדר הזה של גוגל בצורה אפקטיבית.

כפי שמיד תיראו, ההגדרה של כרטיס עסק חדש בגוגל לעסק שלי, והשלמת התהליך כולו היא פשוטה למדי. עם זאת, לאחר הגדרת הכרטיס תצטרכו לדאוג שהוא יהיה איכותי ועדכני. אנחנו, בשרון שמואל דיגיטל, נשמח ללוות אתכם בתהליך, להקים עבורכם כרטיס עסק בשירות Google My Business, ולבצע את כלל ההגדרות כנדרש, על מנת שתוכלו להפיק מן השירות את המירב.

אז בואו ניגש לפרקטיקה עצמה: איך פותחים כרטיס עסק בשירות גוגל ביזנס לעסקים? מדריך גוגל ביזנס לפניכם.

 

הקמת כרטיס עסק בשירות גוגל לעסק שלי

תהליך ההקמה הוא פשוט למדי ומורכב מן הצעדים הבאים:

צעד מספר 1: בצעו לוגין לחשבון הגוגל שלכם או פתחו אחד כזה אם אין לכם עדיין חשבון גוגל. ההקמה והניהול השוטף של כרטיס עסק בשירות גוגל לעסק שלי מתבצעת באמצעות שם משתמש בגוגל, ותהיו חייבים אחד כזה כדי להתחיל בתהליך.

צעד מספר 2: חפשו את שם העסק אותו אתם מתכוונים לפתוח, על מנת לוודא כי עסק אחר עם שם זהה לא נפתח כבר. איך עושים זאת? בכניסה לשירות תגיעו למסך שבו תוצג לכם ההודעה: איתור וניהול של העסק. בשדה שבו נמצא הכיתוב "יש להקליד את שם העסק" הזינו את שם העסק שאתם מעוניינים לפתוח, על מנת לוודא שהוא לא נפתח כבר לפני כן. אם שם העסק שלכם קיים, עליכם יהיה לפעול על מנת לתבוע עליו בעלות, כמפורט בהמשך.

צעד מספר 3: הקלידו את שם העסק, וליחצו על הכפתור "הבא".

צעד מספר 4: בחרו את הקטגוריה אליה משתייך העסק. שימו לב, חשוב לבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר לפעילות השוטפת של בית העסק, בין היתר על מנת לאפשר בעתיד איתור מהיר של בית העסק, עבור חיפושים שיבצעו גולשים במנוע החיפוש. זיכרו שהגולשים בדרך כלל לא יחפשו את שם המותג שלכם, אל את שם השירות שהם זקוקים לו.

צעד מספר 5: בשלב הזה תישאלו: "האם ברצונך להוסיף מיקום שלקוחות יכולים להגיע אליו פיזית, כמו חנות או משרד?" – אם אתם מספקים שירות באמצעות סניפים פיזיים הממוקמים באזורים שונים, חשוב יהיה שתבחרו את המיקום הרלוונטי. יותר מזה, גם אם אתם פועלים לגמרי בצורה מקוונת, לפעמים כדאי יהיה לכם לציין כתובת פיזית, וזאת על מנת להפוך רלוונטיים יותר לחיפושים מבוססי מיקום.

בחרו בתשובה הנכונה, כן או לא, וליחצו על הכפתור "הבא".

צעד מספר 6: פרטים ליצירת קשר. בשלב הזה תישאלו על ידי גוגל לעסקים "אילו פרטים ליצירת קשר ברצונך להציג ללקוחות?" שימו לב, כי מדובר בשלב קריטי בתהליך ההקמה של העסק. הסיבה לכך היא שאחד הדברים שתידרשו לוודא לאחר מכן הוא שפרטי יצירת הקשר עם בית העסק הינם עדכניים ועקביים, ומתאימים לאזכורים אחרים שקיימים ברשת. לכן, הקפידו בשלב זה לוודא כי הפרטים מדוייקים.

כמו כן, עליכם יהיה לציין, מתחת למספר הטלפון של בית העסק, גם את כתובת האתר הנוכחית של בית העסק. אם אין ברשותכם כתובת אתר, או שאינכם מעוניינים בשלב זה להפנות אליה לקוחות, תוכלו לבחור באפשרות "אין לי צורך באתר" או לחלופין לקבל סיוע מגוגל ולפתוח אתר בשירות החינמי שהם מספקים לבעלי עסקים.

צעד מספר 7: שירות לקוחות. בשלב זה תישאלו על ידי גוגל לעסקים האם בית העסק שלכם משרת לקוחות מחוץ למיקום שציינתם. כאן חשוב יהיה לציין את האזורים שבהם אתם מספקים שירותים, משום שגוגל יוכל להבין בצורה טובה יותר האם כרטיס העסק שלכם יהיה רלוונטי לשאילתות שונות שיבצעו גולשים.

צעד מספר 8: סיום ההגדרה. בשלב זה תצטרכו ללחוץ על הכפתור שעליו נמצא הכיתוב "סיום" ולהתחיל בשלב אימות הפרטים.

צעד מספר 9: אימות פרטים. על מנת שכרטיס העסק שלכם יהיה פעיל, גוגל תדרוש מכם לבצע אימות של הפרטים שלכם, על מנת לוודא שאתם לא מבקשים לקחת בעלות על נכס שלא שייך לכם. המתודה שבה גוגל מבצעת זאת היא באמצעות שליחה של גלויה, ובה קוד להפעלת כרטיס העסק. לשם כך, עליכם יהיה למלא את השדות "מדינה", "רחוב ומספר בית", "עיר" וכמובן "מיקוד". תהליך האימות יכול לארוך מספר ימים עד שבוע, ובסיומו תוכלו להפעיל באופן שוטף את כרטיס העסק שלכם.

 

טיפים חשובים לניהול שוטף של כרטיס העסק בשירות Google My Business

כדי להפיק את המירב מכרטיס העסק שפתחתם בשירות גוגל לעסק שלי, חשוב יהיה להקפיד שהתוכן שבו יהיה איכותי. איך עושים זאת נכון? הנה כמה טיפים שכדאי יהיה לקחת בחשבון:

עקביות של המידע

מידע אודות בית העסק שלכם יכול להיות מנוהל במקומות רבים ברשת האינטרנט. בעגה המקצועית נקראים פרטים אלו המצויינים באתרים אחרים בשם אזכורים. חשוב יהיה לוודא כי הפרטים המצויינים לגבי בית העסק הינם עקביים, לא מכילים סתירות, ומאפשרים לגוגל לדעת ברמה גבוהה של ודאות שמדובר בבית העסק שלכם.

שלמות המידע

ככל שתקפידו למלא יותר פרטים אודות בית העסק, וכרטיס העסק בשירות גוגל ביזנס יהיה מלא יותר ועשיר יותר, הסיכוי שגוגל תבחר להציג את כרטיס העסק הזה בדפי תוצאות החיפוש עבור חיפושים רלוונטיים של גולשים יהיה גדול יותר. עשו מאמץ בהקשר הזה לשלב תכנים מסוגים שונים: תוכן טקסטואלי, תמונות, וידאו איכותי שממחיש את השירות ועוד.

איכות התמונות

שילוב התמונות אודות הפעילות של בית העסק בכרטיס גוגל לעסק שלי מהווה הזדמנות אמיתית לשקף ללקוחות הפוטנציאליים את איכות השירות שיקבלו בעסק. השקיעו בתמונות האלו. דאגו שתייצגנה באופן איכותי את השירות שאתם מספקים. הקפידו על תאורה נכונה, זויות צילום מתאימות, ושימו לב במיוחד לפרטים ברקע: האם המקום נראה מושקע או מוזנח? האם המקום נראה אסתטי ומזמין, או מקום שיכול לייצר בעיית תברואה ככל שיפעל? האם יש לצד המקום חניה מסודרת או שכדאי לשקול בחיוב הגעה למקום באמצעות תחבורה ציבורית? האם המקום מונגש לנכים ומוסדר על פי החוק?

ניהול פרופיל הביקורות על העסק

לביקורות של גולשים על בית העסק יש תפקיד חשוב מאוד בכל הקשור ביכולת של בית העסק לגייס לקוחות חדשים. הקפידו על ניהול הדוק של הביקורות בכרטיס העסק שלכם. הגיבו למבקרים, הן אלו שעושים זאת בחיוב והן אלו שכתבו ביקורות שליליות. ענו במקצועיות, בנועם, אך גם בהחלטיות. ותרו היכן שאפשר ואולי הטיפ הכי מועיל שאפשר לציין בהקשר הזה: קחו אחריות על השירות שאתם מספקים ללקוח, מקצה לקצה.

שילוב מילות מפתח רלוונטיות

אמנם הגענו לסעיף הזה בסוף, אולם הוא ללא ספק בר חשיבות ליכולת לקדם את כרטיס העסק בגוגל בפגי תוצאות החיפוש: הקפידו על שילוב נכון ומקצועי של מילות המפתח העיקריות עליהן תירצו שבית העסק יהיה מדורג, במקומות שונים בכרטיס העסק. בצורה כזאת, תוכיחו לגוגל שכרטיס העסק שלכם רלוונטי לחיפושים השונים שיבצעו גולשים.

לסיכום

שירות Google My Business הינו כלי עזר איכותי שמספק לבתי עסק יתרון ממשי בזירה הדיגיטלית: הוא מאפשר לבית העסק לייצר נוכחות בדפי תוצאות החיפוש גם בהעדר אתר אינטרנט מושקע ומקודם, לשקף ללקוחות הפוטנציאליים אשר מבקרים בכרטיס העסק מידע חשוב ולרוונטי לצורך ההתקשרות עם בית העסק, וגם לקבל סטטיסטיקות ונתונים אודות איכות האינטראקציה של הגולשים עם המותג.

אצלנו ב – שרון שמואל דיגיטל תוכלו לקבל מעטפת שירותית מלאה להקמה, ניהול ותחזוקה של פרופיל העסק שלכם בשירות Google My Business, תוך מענה מיטבי וייחודי לצרכים של בית העסק שלכם.

Exit mobile version